Jeg elsker å lese skikkelig jentebøker om gutter, drama og vennskap. Bøker hvor man klarer å sette seg inn i det, og kjenner seg igjen. Jeg har en tendens til å bli trukket til bøker med rosa cover. Er ikke så veldig glad i krim og sånn som alle andre er. I det siste har det gått mest i bøker om jenter som er like gamle eller eldre enn meg. Liker best å lese bøker på engelsk. Synes alltid bøker er best på orginalspråket. Så hvis forfatteren skrev den på engelsk, må man nesten lese den på engelsk.
Jeg er faktisk ganske glad i å lese. Men det er ikke alltid jeg har tid, eller tar meg tid til å sette meg ned med en god bok. Men når jeg først har satt meg ned for å lese, så leser jeg veldig fort og lenge. Har faktisk problemer med å stoppe. Men i sommerferien leste jeg en god del. Veldig deilig å ligge ute i en hengekøye og lese en god bok. Da slapper man ordentlig av.
Akkurat nå leser jeg en bok som heter ”the devil wears prada”. På engelsk selvfølgelig. Den har også blitt filmatisert, men personlig synes jeg boken er 10 ganger bedre. Kan anbefales.

Helt enig! Bøkene er som oftest mye bedre på engelsk! :)
SvarSlett